Deze website behoefte het gebruik van javascript. U dient u javascript in te schakelen.

Klant informatie

Reclameren
  • Wij adviseren je aan om direct bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dien je 123 Lens daarvan binnen wettelijke termijn na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven.
  • Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heb je in overleg met 123 Lens de keuze de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten, dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.
Correspondentie- en retouradres:
Postbus 447
2800 AK Gouda
email : info@123lens.nl

 

Herroepingsrechtformulier

Klik hier om het herroepingsrechtformulier te downloaden 

Klachten

  • Indien u een gebrek aan een product constateert, heeft u het recht binnen bekwame tijd na constatering dit aan ons schriftelijk en/of per email te melden op onderstaand adres. Binnen vijf (5) werkdagen na ontvangst van uw klacht, zullen wij u onze inhoudelijke reactie schriftelijk of per email doen toekomen.
  • Indien u een klacht heeft over de dienstverlening van 123 Lens, heeft u het recht binnen bekwame tijd na constatering dit aan ons schriftelijk en/of per email te melden op onderstaand adres. Binnen vijf (5) werkdagen na ontvangst van uw klacht, zullen wij u onze inhoudelijke reactie schriftelijk of per email doen toekomen.
  • Bij klachten kunt u zich schriftelijk en/of per email wenden op onderstaand adres. Binnen vijf (5) werkdagen na ontvangst van uw klacht, zullen wij u onze inhoudelijke reactie schriftelijk of per email doen toekomen.
  • Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Correspondentie- en retouradres:
James Wattstraat 3
2809 PA Gouda
email : info@123lens.nl

Je kunt bij 123lens.nl (afhankelijk van wat je bestelt en met uitzondering van bestellingen met hoge bedragen) op één of meer van de volgende manieren betalen:

 

Via iDEAL. Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank. Als je telebankiert, kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden. Indien je tijdens het bestelproces direct betaalt middels iDEAL ontvang je een korting van € 1,00 op je bestelling

 

Via PayPal. PayPal is een gratis en online betaalservice, waarmee je veilig, gemakkelijk en snel kunt betalen.

  • Veilig: de gegevens van je bankrekening of creditcard zijn alleen bij PayPal opgeslagen. Daarom worden zij niet bij elke online aankoop opnieuw via het internet verstuurd.
  • Gemakkelijk: je betaalt met twee clicks, want je maakt gebruik van de bij PayPal opgeslagen gegevens van je bankrekening of creditcard, in plaats van dat je deze bij elke aankoop opnieuw moet intoetsen.
  • Snel: PayPal-betalingen komen snel bij ons binnen, waardoor de goederen sneller verstuurd en geleverd worden.

 

Via creditcard (Visa en MasterCard). Je kunt je creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met jouw creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.

 

Via bancontact. Via onze beveiligde SSL procedure kun je je gegevens veilig invoeren en wij zorgen samen met jouw bankorganisatie voor een correcte afhandeling.

 

Via VVV Giftcard. VVV Giftcard is een generieke cadeaubon, die online te bestellen en te besteden is. Leuk om te geven, maar zeker leuk om te krijgen. Een ideaal cadeau voor online shoppers! ‘123 Lens’ is acceptant van de VVV Giftcard. Je kunt jouw VVV Giftcard hier dus verzilveren! Wanneer je de unieke VVV Giftcard code invoert in het aangegeven invoerveld van VVV Giftcard tijdens de afreken procedure, dan wordt de waarde van de VVV Giftcard direct verrekend met de bestelling in de winkelwagen. Als de waarde van de VVV Giftcard hoger is dan het bedrag van de bestelling, dan wordt dat bedrag van de VVV Giftcard afgeschreven. De restwaarde van de VVV Giftcard blijft beschikbaar voor een volgende online aankoop. Als de waarde van de VVV Giftcard lager is dan het bedrag van de bestelling, dan kunt je één van de overige betaalopties gebruiken om het restant te voldoen.

 

Via op rekening (alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland (met uitzondering van levering op PostNL afhaallocaties)). Bij het pakket dat je ontvangt, zit een factuur waarop de betaalgegevens staan. Je kunt het bedrag dan handmatig overmaken op het rekeningnummer van 123lens.nl onder vermelding van het factuurnummer. De rekeninggegevens zijn:

 

Bank: ING Bank BV
Rekeningnummer: 9102236
IBAN: NL47INGB0009102236
BIC / SWIFT INGBNL2A
   

 

Kosten voor betaling middels Op rekening zijn € 0,99.

 

Herroepingsrecht

  • Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
  • De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de bestelde goederen fysiek in bezit krijgt.
  • Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons, 123 Lens, via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruik maken van ons herroepingsrechtformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Ook kun je gebruik maken van het retourformulier aan de achterzijde van je factuur. Ook is een door de EU opgesteld formulier beschikbaar: modelformulier.
    Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
  • Gevolgen van de herroeping: Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij jij uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor deze terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
    Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
  • In verband met hygiëne kunnen producten zoals lenzen en lenzenvloeistof niet geretourneerd worden als de verzegeling door jou is verbroken.
  • Producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk) zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.

Correspondentie- en retouradres:
James Wattstraat 3
2809 PA Gouda
email : info@123lens.nl

 

Herroepingsrechtformulier

Klik hier om het herroepingsrechtformulier te downloaden 

Garantie

Voor alle artikelen die u koopt bij 123 Lens geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we u zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging of terugbetaling.

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Ook is de garantieduur afhankelijk van de fabrikant. De fabrieksgarantie heeft geen beperking op de wettelijke garantie

Waarom zijn er reviews over 123 Lens en de producten die wij verkopen?

De reviews op 123 Lens zijn bedoeld om met andere klanten te delen hoe je ons of een artikel hebt ervaren. Wil je een review schrijven? Super natuurlijk! Denk aan de onderstaande voorwaarden tijdens het schrijven en dan komt jouw review snel online.

In reviews staan we het volgende niet toe:

  • Je hebt het betreffende artikel niet gekocht bij ons
  • Meningen of uitspraken die niets te maken hebben met hoe je ons of het artikel hebt ervaren
  • Alleen maar opmerkingen over de prijs, verzending en dergelijke
  • Ongepaste taal (bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend: scheldwoorden, racistische uitlatingen, ziektes of verbasteringen)
  • Verwijzingen, wel of niet als URL, naar andere websites. Kortingen, kortingswebsites, acties, campagnes of prijsverschillen ten opzichte van andere aanbieders of winkels
  • Commerciële inhoud en/of een commercieel doel. De reviews op deze website zullen nooit geplaatst worden door mensen die betaald worden voor het schrijven van reviews. Ook zal er nooit een review verschijnen van iemand die in ruil voor een goede review het product mag behouden.

Wanneer reviews kunnen worden verwijderd:

Wij kunnen een review afkeuren direct nadat ie is geschreven of naderhand verwijderen. Dit kan onder andere in deze gevallen:

    Als één of meerdere voorwaarden niet zijn nageleefd of als wij hier een redelijk vermoeden van hebben.
  • Als de review gaat over productinformatie die fout was op het moment van aankoop, maar ondertussen is aangepast. Om te voorkomen dat klanten in de war raken, kunnen we ervoor kiezen om de review te verwijderen
  • Wanneer de automatische controle een afwijkend patroon vaststelt, en we dus reden hebben om aan te nemen dat de review nep is. Je moet namelijk daadwerkelijk klant van zijn of daadwerkelijk het product gekocht hebben om er een review over te kunnen schrijven

Een negatieve ervaring op zich is voor ons nooit een reden om jouw review af te keuren of te verwijderen. Als de review voldoet aan de voorwaarden, dan komt deze online. Hoe negatief of positief hij ook is.

Hoe reviews worden verzameld en getoond

Klanten kunnen alleen een review schrijven over artikelen als zij daadwerkelijk iets bij ons gekocht hebben. Zo zijn we zeker dat reviews zijn geschreven door ervaringsdeskundigen.

U kunt op 2 manieren een review schrijven:

  • Bij elk artikel op onze website is een review-onderdeel waar je jouw eigen review kunt starten. Dit is alleen mogelijk wanneer je het product ook daadwerkelijk bij ons gekocht hebt.
  • Daarnaast nodigen we alle kopers na enige tijd uit om het gekochte product te reviewen.

Wij koppelen daarvoor automatisch en éénmalig de ordergegevens (bestelnummer en daaraan gekoppelde producten) aan deze éénmalige uitnodiging. Onder alle plaatsers van een review wordt eens per maand een waardebon van 50 euro verloot.
Reviews zijn niet altijd direct zichtbaar. Dat komt omdat de herkomst en inhoud eerst automatisch of handmatig worden gecontroleerd. Deze controle doen we zelf of laten we doen door een derde partij.

Review uitnodigingen door derde partij

Wij werken ook samen met derden om algemenere reviews te verzamelen. Deze reviews worden op onze website en de website van deze derden gepresenteerd, maar staan niet op onze servers.
Dit zijn de uitnodigingen die ook alleen maar daadwerkelijke klanten kunnen plaatsen na persoonlijke uitnodiging (en na een daadwerkelijke aankoop). Ook deze uitnodiging is éénmalig.
KiyOh: https://www.kiyoh.com/reviews/1047277/123lens

Op de volgende pagina staat het reviewbeleid van KiyOh verder toegelicht:
https://kiyoh.com/informatie-voor-consumenten/

Hieronder vindt u de bedrijfsgegevens van 123 Lens:

 

Budgetlens BV
handelend onder de naam: 123lens.nl

 

Vestigingsadres:
James Wattstraat 3
2809PA  GOUDA

 

Correspondentie- en retouradres:
James Wattstraat 3
2809PA  GOUDA

 

Email: info@123lens.nl

Telefoonnummer: 0182-586601

Bereikbaarheid:
Maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 16:30

 

Inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel: 24301305
B.T.W.-nummer: NL812866083B01

Algemeen
Indien u een bestelling bij 123 Lens plaatst, verklaart u tevens akkoord te gaan met de betalingsvoorwaarden zoals vermeld in de Algemene Voorwaarden. 123 Lens houdt zich aan de regelgeving, zoals omschreven in het Nederlandse Wetboek.

Prijzen
Alle prijzen vermeld op onze site zijn inclusief BTW.

Bij uitblijven betaling
Voor zover niet anders is bepaald in de Algemene Voorwaarden, dient u verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn.
Na het verstrijken van de hiervoor genoemde betalingsperiode, ontvangt u een 1e herinnering. Hieraan zijn nog geen extra kosten verbonden.
Na het verstrijken van deze 2e betalingsperiode ontvangt u een 2e herinnering. Hierbij zullen administratiekosten worden geheven. Deze bedragen 5,0% van het factuurbedrag, met een minimum van € 5,00.
Indien u na het verstrijken van deze nieuwe betalingsperiode nog niet heeft voldaan, ontvangt u een laatste herinnering. Deze zal verhoogd worden met 10,0% administratiekosten, met een minimum van € 10,00.
Mocht u -na gemaand te zijn- niet of niet volledig betalen, dan wordt het saldo met € 35,= administratie kosten verhoogd.
Tevens wordt voor 15% van het totale openstaande bedrag aan u doorberekend met een minimum van € 62,= (buitengerechtelijke incassokosten).
Ook bent u vanaf dat moment een rente verschuldigd van 1.5% (met een minimum van totaal € 15,-) per periode van 3 weken en worden alle nog niet betaalde rekeningen openbaar.

Indien door 123 Lens vooruitbetaling wordt verlangd en u wenst gebruik te maken van een regeling om 50% vooraf en 50% na levering te voldoen, kunt u contact opnemen met 123 Lens middels email (info@123lens.nl) of telefoon (+31 182 586601)

Indien u woonachtig bent buiten Nederland, maar in de Europese Unie:
De bestelling dient vooruit te worden betaald. U ontvangt na de bestelling een bevestiging met betalingsgegevens. Voor transport buiten Nederland in de Europese Unie geldt een transportvergoeding, welke afhankelijk is van het land van bestemming. Deze wordt in de bevestiging die u ontvangt meegenomen.
Indien u woonachtig bent buiten de Europese Unie:
De bestelling dient vooruit te worden betaald. U ontvangt na de bestelling een bevestiging met betalingsgegevens. Voor transport buiten Nederland in de Europese Unie geldt een transportvergoeding van € 30,-. Deze wordt in de bevestiging die u ontvangt nog niet meegenomen. U dient zelf een toeslag van 30 euro te berekenen op het totaalbedrag.

Factuur
Bij levering van de bestelde producten ontvangt u een officiële factuur. Van deze factuur is op verzoek een kopie leverbaar, echter geen nieuw origineel. Afrekening kan alleen geschieden in Euro.

Enig voorbehoud
Indien dit nodig geacht wordt, wordt contact gezocht met het B.K.R. te Tiel. Indien de gegevens die door het B.K.R. geleverd zijn niet toereikend zijn, zal contact opgenomen worden door een van de medewerkers van 123 Lens.

Bij bestellingen binnen Nederland met een totaal orderbedrag van € 59,- of meer wordt de bestelling gratis thuisbezorgd; wij nemen in dat geval zelf de verzendkosten voor onze rekening. Voor bestellingen met een orderbedrag van minder dan € 59,- rekenen we een bijdrage in de verzendkosten van € 2,99.


Voor verzending buiten Nederland gelden verschillende tarieven per land van bestemming. Wat deze additionele kosten zijn, kun je vinden op de verzendkosten pagina. Verzending buiten Nederland is altijd per pakketpost.

Een bestelling wordt verzonden zodra deze compleet is. Voor veel artikelen geldt dat dit al op voorraad is en wordt, indien voor 13:00 besteld, de bestelling dezelfde werkdag nog verzonden.

 

Indien de bestelling uit meerdere artikelen bestaat, waarbij één of meerdere artikelen niet op voorraad zijn, wordt de gehele bestelling verstuurd zodra de bestelling compleet is.

Indien de bestelling door de brievenbus past, zal deze middels een brievenbuspakje bezorgd worden, tenzij er volgens 123 Lens aanleiding is om de bestelling middels pakketpost te verzenden. De bezorging met een brievenbuspakje kan tot 4 werkdagen in beslag nemen. Indien uw bestelling niet door de brievenbus past zal deze met aanvullende dienst bezorgd worden. Bij een bestelling welke per pakketpost wordt verstuurd, is de bezorging binnen Nederland normaliter 1 tot 2 werkdagen van verzending.

Op de avond van verzending ontvang je een e-mail met een tracktrace om je bestelling te kunnen volgen.

Indien er bij PostNL een vertraging in de bezorging is, wordt deze vermeld op de vertragingen pagina van PostNL: VERTRAGINGEN POSTNL

 

De bestelling wordt bezorgd door PostNL op de verwachte bezorgdatum, welke je in je bevestigingsmail hebt ontvangen. Mocht je pakket onbestelbaar zijn, bijvoorbeeld omdat je niet thuis was, kan één van de volgende acties volgen:

PostNL bezorgt je bestelling bij één van de buren. Indien dit niet mogelijk is, zal je bestelling worden afgegeven bij de dichtst bijzijnde PostNL afhaallocatie. Waar je pakje is afgegeven kun je terugvinden op de volgende pagina: tracktrace PostNL. Een pakje ligt maximaal één week op een afhaallocatie voordat het retour wordt gestuurd. Wacht dus diet te lang met het ophalen van je pakje.
Let op: PostNL laat geen kaartje meer achter in de brievenbus. Alleen via de tracktrace pagina is het pakjke te volgen.

 

 

Voor meer informatie kun je contact opnemen met ons (0182 586601 of info@123lens.nl) of PostNL:

  • PostNL via telefoonnummer 020–7540460.
    Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 16.00 uur.
  • Andere contactmogelijkheden: klik hier

Wat zijn cookies?

Een cookie is een klein tekstbestand dat bij uw bezoek aan een website naar uw computer wordt gestuurd. Deze website gebruikt, net als 90% van alle websites, cookies. Zowel 123lens.nl als andere partijen kunnen cookies plaatsen.

 

Wat doen cookies?

Met behulp van cookies zorgt 123 Lens er o.a. voor dat u bij een bezoek aan onze site niet herhaaldelijk dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Denk hierbij aan uw inlognaam en wachtwoord.
We maken het surfen op onze website makkelijker voor u.

 

Weten cookies wie ik ben?

Nee! We werken met gecodeerde cookies. Deze onthouden alleen uw voorkeuren. Een cookie wordt gebruikt om u weer te herkennen in het netwerk. Uw naam, adres en leeftijd en andere persoonlijke gegevens weet een cookie echter niet.

 

Waar worden cookies/Javascript nog meer voor gebruikt?

Niet alleen cookies, maar ook Javascript valt onder de cookiewet. Wij gebruiken Javascript om gegevens die worden ingevoerd realtime op te vangen, ook als de bestelling nog niet is afgerond. In het geval van een onafgemaakte bestelling, zullen we deze data alleen gebruiken om te informeren over deze onafgemaakte bestelling. Deze gegevens worden niet toegevoegd aan een marketingdatabase.

 

Wat gebeurt er als ik cookies uitzet?

Doordat o.a. uw ingelogde status wordt onthouden d.m.v een cookie, kunt u bij ons enkel bestellen als u cookies heeft ingeschakeld. Onze website kan derhalve niet functioneren zonder de inschakeling van cookies.

 

Aan- en uitschakelen van cookies

Het aan- en uitschakelen van cookies vind u in de meeste internet browsers onder "Help" of "Extra".

 

Welke cookies kunnen er worden opgeslagen?


Cookie Website Functie Omschrijving
_utma 123lens.nl Derde partij   
_utmb 123lens.nl Derde partij  
_utmc 123lens.nl Derde partij  
_utmz 123lens.nl Derde partij  
_ga 123lens.nl Derde partij  
_gid 123lens.nl Derde partij  
_vwo_uuid_v2 123lens.nl Derde partij  
bhash  123lens.nl Verbetering van functionaliteiten Uniek per bezoeker onthoud uw voorkeuren
ci_session 123lens.nl Tracking Uniek per bezoeker onthoud uw voorkeuren
l_reference_id 123lens.nl Tracking Hoe u onze site gevonden heeft
lens_cookietest 123lens.nl Verbetering van functionaliteiten Controle of cookies ingeschakeld zijn
lens_features  123lens.nl Verbetering van functionaliteiten  Lijst van mogelijkheden van uw browser
lens_u 123lens.nl Verbetering van functionaliteiten Gebruikersnaam onthouden
userUrbanCookieCollection 123lens.nl Verbetering van functionaliteiten Voorkeuren en instellingen
remember_checked twitter.com Derde partij  
guest_id twitter.com Derde partij  
auth_token twitter.com Derde partij  
secure_session twitter.com Derde partij  
twid twitter.com Derde partij  
twll twitter.com Derde partij  
auth_token_session twitter.com Derde partij  
k twitter.com Derde partij  
_twitter_sess twitter.com Derde partij  
c_user facebook.com Derde partij  
datr facebook.com Derde partij  
sub facebook.com Derde partij  
p facebook.com Derde partij  
act facebook.com Derde partij  
lu facebook.com Derde partij  
csm facebook.com Derde partij  
fr facebook.com Derde partij  
s facebook.com Derde partij  
xs facebook.com Derde partij  
presence facebook.com Derde partij  


  1. Door akkoord te gaan met de algemene (verkoop) voorwaarden ontvangt u automatisch, maximaal 2 keer per maand, de nieuwsbrief van 123 Lens met unieke kortingscodes;
  2. Uw gegevens zullen niet aan derden beschikbaar worden gesteld, maar alleen worden gebruikt om u op de hoogte te houden van het laatste nieuws door middel van een nieuwsbrief als e-mailbericht;
  3. U kunt zich op elk gewenst moment afmelden voor de nieuwsbrief door onderaan in de nieuwsbrief op de hyperlink te klikken* of door contact met onze klantenservice op te nemen;
    * Dit geldt alleen voor aanmeldingen verkregen via onze website.
Ogenblik geduld aub, bezig met laden pagina