Deze website behoefte het gebruik van javascript. U dient u javascript in te schakelen.
Herbestellen

Veel gestelde vragen

De door u gewenste producten worden in uw winkelmandje verzameld. Nadat u alle gewenste producten heeft verzameld, doorloopt u het bestelproces.


Als u al een account heeft aangemaakt, kunt u hier inloggen met uw e-mailadres of uw klantennummer en uw wachtwoord en het verdere bestelproces doorlopen. U kunt hier ook aangeven waar u uw bestelling wenst af te leveren. Dit adres kan afwijkend zijn van uw factuuradres. Hierna krijgt u een overzicht te zien van uw factuuradres, uw afleveradres, uw overzicht van gewenste producten, uw kortingen en de totaalprijs van uw bestelling inclusief BTW. Om verder het afrekenen proces af te ronden, dient u hier akkoord te gaan met de algemene voorwaarden en klikt u op "Volgende".


U krijgt nu een overzicht met mogelijke betaalmethoden met eventuele bijkomende kosten/kortingen.
Indien u een mogelijkheid heeft gekozen, wordt deze methode verder afgehandeld als u op "Volgende" klikt.
Indien u de mogelijkheid heeft van "Vooruitbetaling" of "Op rekening" en deze heeft gekozen is de bestelling nu afgerond en zal z.s.m. naar u worden verzonden.


Indien u heeft gekozen voor een methode welke verdere actie vereist, zal de procedure hiervan nu starten en daarna de bestelling zijn afgerond.


Heeft u nog geen account aangemaakt, dan kunt u klikken op account aanmaken. U vult dan uw gegevens in en klik op volgende. U kunt hier al uw ingevulde gegevens nog controleren of wijzigen. Zijn de gegevens goed, dan klikt u op verzenden. U ontvangt in uw mailbox een bevestigingsmail met een link die u dient te activeren. Hierna zou u uw bestelling moeten kunnen plaatsen. Mocht dit niet lukken, dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen via info@123lens.nl of via 0182-586601.

123 Lens adviseert u om alleen de contactlenzen te dragen die door de contactlensspecialist of optometrist voor u zijn aangemeten. Bij elke andere contactlens is er een mogelijkheid dat deze niet goed zit en derhalve oncomfortabel draagt of zelfs schade kan toebrengen aan het oog.

Overlegt u altijd met een contactlensspecialist of optometrist alvorens u van merk, type en/of sterkte van contactlenzen wijzigt.
Als u ingelogd bent in uw klantenkaart en u kijkt op uw persoonlijke pagina, ziet u de mogelijkheid "Mijn gegevens verwijderen". Op deze pagina heeft u de mogelijkheid uw gegevens te verwijderen. Houdt u er rekening mee dat het verwijderen onomkeerbaar is. De facturen zullen geanonimiseerd bewaard worden, dus zonder persoonlijke gegevens.
Uw gebruikersnaam is gelijk aan het emailadres dat u heeft gebruikt bij uw inschrijving. Met de combinatie emailadres en met het wachtwoord dat u indertijd heeft opgegeven kunt u dus inloggen.
Als u slechts lenzen voor één oog nodig heeft, kunt u dit doen door het vinkje voor de lenzen die u niet nodig heeft te verwijderen. Er zal dan niet meer om de sterkte voor die lens worden gevraagd en u kunt eenvoudig uw bestelling afronden.
Voor het verzenden van een bevestiging gebruikt 123 Lens het emailadres info@123lens.nl.
Als u geen bevestiging ontvangt, is het zeer waarschijnlijk dat uw bevestiging in uw mailfilter/ongewenste mail is terechtgekomen.

Het is daarom verstandig om het emailadres info@123lens.nl toe te voegen aan de white-list van uw email filter.
Alle email adressen die gebruikt worden zijn: nieuws@123lens.nl; info@123lens.nl;

Rechts bovenin vindt u de button account , hier kunt u een account aanmaken en u registreren als nieuwe klant.

U vult dan uw gegevens in en klik op volgende. U kunt hier al uw ingevulde gegevens nog controleren of wijzigen. Zijn de gegevens goed, dan klikt u op verzenden. U ontvangt in uw mailbox een bevestigingsmail met een link die u dient te activeren. Hierna zou u uw bestelling moeten kunnen plaatsen. Mocht dit niet lukken, dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen via info@123lens.nl of via 0182-586601.



Als je klikt op Mijn account dan kunt je hier aanklikken dat je je wachtwoord bent vergeten. Je vult je e-mailadres in en,indien je e-mailadres bekend is bij ons, ontvang je binnen 5 minuten een e-mail met daarin een herstellink. Met deze link kun je je wachtwoord herstellen. Mocht deze link het niet doen, dan kun je altijd contact opnemen via info@123lens.nl of via het contactformulier of telefonisch via 0182-586601.
Klik op mijn account Heeft u al een account dan kunt u hier inloggen. Heeft u nog geen account? dan kunt u hier een account aanmaken.
Zodra u uw gehele bestelling heeft samengesteld en uw bestelling gaat afrekenen, krijgt u voordat u de afrekening bevestigd een controlescherm. In dit controlescherm ziet u "Waardebon inleveren »". Als u hierop klikt, ziet u een een speciaal invoerveld waar u uw​ actiecode, kortingscode, waardebon of voucher kunt invoeren. De korting wordt dan direct verrekend met het totaalbedrag van uw bestelling.

Wellicht gebruikt u op dit moment Internet Explorer 7 of eerdere versie. Deze wordt niet meer ondersteund. Indien dit het geval is, adviseren wij u om de browser te vernieuwen en voor onze website Firefox of Chrome te gebruiken.


Ook is het mogelijk dat uw computer beperkingen kent die opgelegd zijn in bijv werksfeer middels een proxyserver, firewall of andere middelen. In dat geval adviseren wij u om contact op te nemen met uw netwerkbeheerder.


Indien bovenstaande niet voor u geldt, kunt u ook uw bestelling per email info@123lens.nl aan ons doorgeven.
Wij zullen dan de bestelling voor u invoeren en ontvangt u de bestelling op het door u gewenste afleveradres met een factuur, welke u binnen 14 dagen middels een overboeking moet voldoen.

Indien u een foutmelding krijgt, verzoeke wij u om een email te sturen naar info@123lens.nl
Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om het probleem op te lossen.
Omdat de meeste bestellingen MIN lenzen betreffen, hebben wij een waarschuwing ingebouwd voor als u PLUS lenzen selecteert. Deze melding is dus alleen bedoeld voor als u MIN lenzen nodig heeft en abusievelijk PLUS heeft geselecteerd.
Indien u inderdaad PLUS lenzen nodig heeft, kunt u deze melding uiteraard negeren. Wel moet u bij het plaatsen van de definitieve bestelling nog een vinkje plaatsen dat u inderdaad PLUS lenzen wenst te bestellen.
Excuses voor eventueel ongemak.
Het wijzigen van merk/sterkte wordt door ons op zijn zachtst gezegd niet aangemoedigd, met name niet in lenzen met een cylinder.

Deze lenzen zijn namelijk vaak niet uitwisselbaar in verband met verschillende technieken om een lens in balans te houden.

Hierbij spelen knipperslag, traanvocht en plaats van de astigmatische afwijking (in of op het oog) een grote rol.

Hierdoor wijkt de sterkte tussen verschillende merken nogal eens af welke u nodig heeft.

Indien u dus zoekt op sterkte en zo bijvoorbeeld de voordeligste lens uitkiest, welke u niet eerder heeft gedragen, is de kans erg groot dat u een lens krijgt die voor u niet het optimale zicht levert. Deze laatste nacorrectie dient altijd door een specialist gedaan te worden.

 

Groter wordt het probleem zelfs indien ditzelfde gedaan wordt met een brilsterkte. Dan gaan nog meer factoren meespelen, waaronder de afstand tussen het oog en de bril ten opzichte van het oog en de contactlens. Dit verschil in afstand zorgt wederom voor een verschil in sterkte.

U kunt bij ons betalen met uw MasterCard creditcard of uw VISA creditcard.
Met uw MasterCard creditcard kunt u gemakkelijk, eenvoudig en snel betalen via internet. Uw internetbetalingen worden, net als betalingen in ‘gewone' winkels, op uw rekeningoverzicht vermeld en afgeschreven.

MasterCard® SecureCode™
MasterCard SecureCode is uw eigen wachtwoord of code voor online betalingen. Dankzij uw SecureCode kunt alleen u online betalen met uw MasterCard. Klik hier voor meer informatie.
Klik hier voor de algemene voorwaarden
Uw probleem lijkt te worden veroorzaakt door te droge ogen en/of lenzen bij het uitnemen van de lenzen. Hierdoor ontstaat, op het knikje waar de lens dubbelklapt, een klein haarscheurtje.  Dit scheurt niet direct door, maar als de volgende keer de lens weer wordt uitgenomen, zal deze naar alle waarschijnlijkheid door de ‘voorkeursstand’ van het materiaal op dezelfde plek dubbelklappen en het scheurtje een heel klein beetje groter maken. Na een paar dagen kan de lens dan scheuren.  

Droge ogen of droge lenzen kan heel goed in de loop der tijd zijn ontstaan en kan vele oorzaken hebben: verandering van omgeving (verhuizing etc), maar ook bij verandering van gestel.  Hier is meestal geen eenduidige oorzaak voor aan te wijzen en kan zelfs een combinatie van factoren zijn. 

Dit is heel goed tegen te gaan door de lens, voordat u deze uitneemt, eerst te bevochtigen met bijv. een oogdruppel of een beetje inzetvloeistof. Dit hoeft slechts 10-15 seconden voordat u de lenzen uitneemt te gebeuren. De vloeistof trekt in die tijd in de lenzen en de lens wordt daarmee weer volledig soepel en zal zonder in te scheuren dubbelklappen.
Dit is niet aan te raden. Overlegt u altijd met uw contactlensspecialist/optometrist of permanent wear (dag en nacht dragen) voor u geschikt is. Niet alle ogen kunnen dit verdragen, ondanks de huidige technieken in het fabriceren van contactlenzen.
U kunt via de button Offerte een navraag doen bij ons voor uw type lenzen.  
Vult u zoveel mogelijk gegevens in en wij zullen u een offerte doen voor uw lenzen. Het kan zijn dat wij nog meer gegevens over uw lenzen nodig hebben. U ontvangt dan een mail van ons, waarin wij om die extra gegevens zullen vragen.
Op elke bestelpagina staat bij verpakkingseenheid gemeld om hoeveel lenzen het gaat. Bijvoorbeeld als er vermeld staat een 90-pack dan gaat het om 90 lenzen van dezelfde sterkte. Indien u dus rechts en links een verschillende sterkte heeft, dient u voor rechts en links een verpakking aan te schaffen.
Als u lid bent van onze nieuwsbrief, ontvangt u regelmatig per email een kortingscode.
Tevens geven wij via Twitter en Facebook kortingscodes weg.
Iets wat in het algemeen geldt voor lenzendragers is dat de lenzen uitdrogen gedurende de dag. Dit betekent dat de lenzen wat vaster op het oog komen te zitten. De benaming is wat overdreven, maar de buitenkant van de lenzen droogt wat op, waardoor ze gaan plakken. 

U lost dit het beste op door circa 10-30 seconden voordat u de lenzen uitneemt de lenzen te bevochtigen. Hiervoor kunt u gewoon inzetvloeistof gebruiken. Deze vloeistof wordt direct opgenomen door de lenzen en daardoor zullen de lenzen weer ‘opzwellen’. Als u vervolgens de lenzen heel even heen en weer beweegt met uw vinger zit de lens weer los en kunt u de lenzen zo uitnemen. Deze wijze van uitnemen is niet alleen goed om het uitdrogen teniet te doen, maar ook om beschadigingen aan de lenzen te voorkomen.
Antwoord: Neen. Lenzen moeten altijd aangemeten worden door een contactlensspecialist.
Neen. Lenzen hebben vrijwel altijd een andere sterkte dan de brilsterkte. Deze sterkte kan bepaald worden door een contactlensspecialist.
Onder de in te vullen gegevens van de lens staat de tekst "Hulp nodig bij het kiezen van de juiste waardes?" Als u hier op klikt, krijgt u een verdere uitleg van de in te voeren gegevens.
Ja, een regelmatige controle, minimaal 1 maal per jaar, is de basis van comfortabel dragen van contactlenzen. Heeft u nog geen contactlensspecialist, kijkt u dan even op http://www.optometrie.nl voor een dichtstbijzijnde optometrist/contactlensspecialist. Voor een controle wordt gemiddeld tussen 25 en 35 euro berekend.
Bij de sferische sterkte moet u altijd de afstandssterkte invullen. De leessterkte wordt bepaald door de additie van de lens.
De 'D' staat voor Distance en de 'N' staat voor Near. 

Distance lens wordt gebruikt voor veraf kijken en 'helpt' met het lezen. Een Near lens wordt gebruikt om te lezen en 'helpt' met veraf kijken.

Iemand met beginnende leesklachten, start altijd met 2x D lens.

123 Lens adviseert om de eerste aanmeting van (multifocale) contactlenzen te laten doen door een contactlensspecialist en minimaal 1x per jaar de lenzen te laten controleren.
Het probleem waar u tegenaan loopt, is een rekenkundig probleem. Op een gradenboog begint de aanduiding bij 0 en eindigt bij 180. Beide zijn echter horizontaal. Het is dus afhankelijk van de fabrikant hoe deze dit op de verpakking zet. Blijkbaar is dit bij uw lenzen dus 0 ipv zoals gebruikelijk bij vrijwel alle andere fabrikanten 180. Echter, u kunt dus gewoon de 180 aanklikken en de as zal hetzelfde zijn als dat deze 0 had geheten.

 

BC staat voor BaseCurve of BasisCurve en betekent kromming of bolling van de contactlens.
Dia staat voor Diameter en geeft de grootte van de contactlens weer.

Beide waarden kunt u terugvinden op uw verpakking en/of de blister. Bij de meeste zachte contactlenzen is deze waarde een standaardwaarde. Indien u meerdere mogelijkheden heeft, dient u altijd te kiezen voor de combinatie die ook op uw eigen contactlens verpakking vermeld staat.
Nee, de zogenaamde funlenzen (Crazy Lenses & Wild Eyes) kunnen op alle kleuren ogen, omdat ze volledig dekkend zijn. Bij de andere kleurlenzen is er een gradatie. De FreshLook Dimensions werken alleen bij licht gekleurde ogen. De FreshLook Colors en FreshLook ColorBlends kunnen ook op wat donkere ogen. Donkere ogen hebben vrijwel geen profijt van deze type kleurlenzen.
Bij elk lenstype staat aangegeven hoe lang of hoe vaak ermee gedaan kan worden. Staat hier bijvoorbeeld 50 keer/1 jaar, dan kan dit lenstype OF 50 keer gedragen worden OF 1 jaar geopend bewaard worden. Dus de lenzen moeten vervangen worden na 50 draagbeurten binnen 1 jaar of gewoon na 1 jaar als nog niet alle draagbeurten zijn geweest. Na deze periode is het onverantwoord de lenzen nog te gebruiken.
Als u inlogt in uw klantenkaart en naar toon mijn bestellingen, kunt u op uw bestelling klikken en op factuur klikken. Het PDF bestand kunt u dan downloaden of printen.
In uw bestelhistorie kunt u zien of wij uw betaling hebben ontvangen en verwerkt. In de kolom Betaald vindt u de status middels een ja of een nee
Ja. U kunt bij uw kleurlenzen vrijwel alle alles-in-één vloeistoffen gebruiken.
Als u lenzenvloeistof gelijk met uw lenzen mee bestelt, krijgt u € 5,00 op elk pakket van lenzenvloeistof.
Een prisma is een verdikking in de lens.
Deze verdikking blijft onderin de lens zitten, waardoor de lens altijd hetzelfde in het oog zit en niet gaat draaien in het oog. Dit is nodig bij sommige patronen in de lenzen zoals bijv. de Cat Eye. Om het katteoog recht te laten zitten moet de lens recht gehouden worden en dit gebeurt met de verdikking, ofwel het prisma.
Nee, maar bij de lenstypen, behalve daglenzen, wordt wel de mogelijkheid geboden om bij een bestelling setjes extra te bestellen € 7,50 per stuk. Deze setjes hebben ook een handig opberg-etuitje en een spiegeltje, handig bij het inzetten van de lenzen.
Bij klantinformatie treft u onze bedrijfsgegevens aan

Bij bestellingen binnen Nederland met een totaal orderbedrag van € 59,- of meer wordt de bestelling gratis thuisbezorgd; wij nemen in dat geval zelf de verzendkosten voor onze rekening. Voor bestellingen met een orderbedrag van minder dan € 59,- rekenen we een bijdrage in de verzendkosten van € 2,99.


Voor verzending buiten Nederland gelden verschillende tarieven per doelbestelling. Wat deze additionele kosten zijn kunt u vinden bij de verzendkosten. Verzending buiten Nederland is altijd per pakketpost.

Ja, u kunt tijdens de bevestiging van uw bestelling kiezen voor een ander afleveradres.
 
Bent u niet tevreden over de aan u geleverde producten? U kunt alle producten retour sturen, behalve hygiëneproducten (zoals contactlenzen en lenzenvloeistof) wanneer de verzegeling na levering is verbroken en maatwerkproducten. Graag onder vermelding waarom u de producten retour stuurt.

Correspondentie- en retouradres:
Postbus 447 
2800 AK Gouda 
email : info@123lens.nl

Wij adviseren u aan om direct bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient u 123 Lens daarvan binnen wettelijke termijn na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven.

 

Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft de klant in overleg met 123 Lens de keuze de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten, dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.

 

Correspondentie- en retouradres:
Postbus 447 
2800 AK Gouda 
email : info@123lens.nl



Herroepingsrechtformulier

Klik hier om het herroepingsrechtformulier te downloaden 

Indien u een gebrek aan een product constateert, heeft u het recht binnen bekwame tijd na constatering dit aan ons schriftelijk en/of per email te melden op onderstaand adres. Binnen vijf (5) werkdagen na ontvangst van uw klacht, zullen wij u onze reactie schriftelijk of per email doen toekomen.

Indien u een klacht heeft over de dienstverlening van 123 Lens, heeft u het recht binnen bekwame tijd na constatering dit aan ons schriftelijk en/of per email te melden op onderstaand adres. Binnen vijf (5) werkdagen na ontvangst van uw klacht, zullen wij u onze reactie schriftelijk of per email doen toekomen.

Correspondentie- en retouradres:

Postbus 447 
2800 AK Gouda 
email : info@123lens.nl

Herroepingsrecht

  • U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
  • De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
  • Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons, 123 Lens, via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.
    Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
  • Gevolgen van de herroeping
  • Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
    U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Correspondentie- en retouradres:
Postbus 447
2800 AK Gouda
info@123lens.nl

Inzetten van uw contactlenzen

Het inzetten en uitnemen van contactlenzen kan in het begin best een uitdaging zijn. Echter na korte tijd zal het zeer eenvoudig zijn en kunt u zonder ndenken de lenzen inzetten en uitnemen

Hieronder vindt u instructies om uw lenzen in te zetten:

Haal de lens voorzichtig uit de verpakking

Haal de lens voorzichtig uit de verpakking
  • Zorg dat uw handen schoon en droog zijn
  • Leg in een goed verlichte kamer een handdoek(je) op de tafel en plaats, indien mogelijk een vergrotende, spiegel op de tafel
  • Leer uzelf aan altijd met hetzelfde oog te beginnen, bij voorkeur het rechteroog. Op deze wijze voorkomt u dat de lenzen verwisseld worden
  • Haal de lens voorzichtig uit de verpakking door deze langzaam aan de zijkant omhoog te duwen tot hij uit de verpakking is

 

Controleer de lens; zit de lens goed?

Controleer de lens; zit de lens goed?

  • Houd de lens op de punt van uw (wijs)vinger en bekijk deze goed. De vorm zou mooi gerond moeten zijn. Indien de lens aan het uiteinde wat afwijkt, zit deze zeer waarschijnlijk binnenstebuiten
  • Als de lens binnenstebuiten zit, leg deze dan in de palm van uw hand. Doe een paar druppels inzetvloeistof bij de lens en draai de lens voorzichtig in de juiste stand
  • Doe de lens nooit in uw oog indien er een beschadiging aan de lens zit

 

Begin altijd met het hetzelfde oog; bij voorkeur uw rechteroog

Begin altijd met het hetzelfde oog; bij voorkeur uw rechteroog
  • Kijk recht in de (vergrotende) spiegel en houd uw bovenste ooglid stevig tegen uw wenkbrauw met de wijsvinger van uw linkerhand.
  • Gebruik de middelvinger van uw rechterhand om uw onderste ooglid naar onder te trekken
  • Kijk met uw linkeroog in de spiegel, terijl u met de wijsvinger van uw rechterhand de lens naar uw oog brengt
  • Plaats de lens voorzichtig op uw oog en druk deze licht aan, zodat de gehele lens contact maakt met het oog
  • Knipper een aantal keren voorzichtig, zodat een eventuele luchtbel onder de lens kan ontsnappen
  • Zodra u zeker weet dat de lens goed op zijn plaats zit, kunt u dezelfde procedure herhalen voor uw andere oog. Gebuik hierbij dezelfde vingers

 

Om te zien hoe u uw lenzen uit moet nemen kunt u gebruik maken van onze instructies 'Uitnemen van uw contactlenzen'.

Uitnemen van uw contactlenzen

Uitnemen van uw contactlenzen
  • Was altijd uw handen voordat u de contactlenzen uitneemt/aanraakt
  • Indien u een lenshouder gebruikt, zorg er dan altijd vooraf voor dat deze schoon is en gevuld is met nieuwe lenzenvloeistof. Gebruik nooit kraanwater.
  • Leg in een goed verlichte kamer een handdoek(je) op de tafel en plaats, indien mogelijk een vergrotende, spiegel op de tafel
  • Leer uzelf aan de lenzen met dezelfde hand uit te nemen als u ze inzet, bij voorkeur uw rechterhand

 

Eenvoudig de lens uitnemen door de lens samen te knijpen:

Eenvoudig de lens uitnemen door de lens samen te knijpen
  • Plaats uw wijsvinger en duim van uw rechterhand aan beide zijden van de contactlens en trek de lens zachtjes naar het witte deel van uw oog
  • Knijp uw wijsvinger en duim zachtjes samen, zodat de lens loskomt van het oog. Let op dat u de vingers niet te hard samenknijpt en zo de lens kapot knijpt
  • Indien de lens samengevouwen uit het oog komt, niet direct proberen los te maken. Legt u eerst de lens enkele minuten in de lenshouder met lenzenvloeistof en laat de lenzenvloeistof in de contactlens trekken. Daarna pas de lens weer uit de lenshouder nemen en voorzichtig losmaken. Vaak springt de lens in deze paar minuten zelf al in de juiste vorm.
  • Pas nadat de lens in de juiste vorm is eventuele schoonmaakwerkzaamheden aan de contactlens verrichten.

 

Om te zien hoe u uw lenzen in moet zetten kunt u gebruik maken van onze instructies 'Inzetten van uw contactlenzen'.

Kleurlenzen zijn speciaal geproduceerde lenzen, welke na opening niet meer gecrediteerd kunnen worden.
Omdat kleurlenzen in combinatie met uw natuurlijke oogkleur een unieke kleurcombinatie opleveren is de eindkleur niet vooraf te bepalen. Houdt u hier rekening mee
Door een vinkje te plaatsen voor "Let op U heeft Kleurlenzen geselecteerd" geeft u aan bovenstaande te hebben gelezen en hiermee akkoord te gaan
U gaat eerst naar het product dat u voor het rechteroog wenst te bestellen. Hierbij vult u alle gegevens in voor de rechterlens die gevraagd worden in het bestelformulier. Vervolgens haalt u het vinkje weg voor het linkeroog. Hierna voegt u deze toe aan het winkelmandje. 
Daarna gaat u naar het product dat u wenst te bestellen voor het linkeroog en vult hier alle gegevens in bij de linkerlens die worden gevraagd. Vervolgens haalt u het vinkje weg voor het rechteroog. Ook dit voegt u toe aan het winkelmandje. 
Beide producten worden nu in het winkelmandje tot één bestelling en daarmee factuur samengevoegd.
Indien u in één order zowel contactlenzen als lenzenvloeistof bestelt, ontvangt u op alle betaalde vloeistofpakketten in deze order 10% combinatie korting. Deze korting wordt automatisch toegevoegd in uw winkelmandje. U hoeft hiervoor dus niets extra te doen.​

Omdat de meeste bestellingen dezelfde radius betreffen voor zowel rechts als links, hebben wij een waarschuwing ingebouwd voor als u twee verschillende radii selecteert. Deze melding is dus alleen bedoeld voor als u één radius nodig heeft en abusievelijk twee verschillende radii heeft geselecteerd.

Indien u inderdaad twee verschillende radii nodig heeft, kunt u deze melding uiteraard negeren. Wel moet u bij het plaatsen van de definitieve bestelling nog een vinkje plaatsen dat u inderdaad twee verschillende radii wenst te bestellen.

Excuses voor eventueel ongemak.

Daily wear contactlenzen zijn ontworpen om dagelijks te worden verwijderd om te worden schoongemaakt en moeten uit het oog worden gehaald voor je gaat slapen of een dutje doet.

Extended wear contactlenzen kunnen tot 7 dagen achtereen gedragen worden voordat ze moeten worden uitgenomen om te reinigen. Extended wear contactlenzen kunnen ook worden voorgeschreven als lenzen met een daily wear draagpatroon. Er zijn vele factoren die van invloed zijn, welke bepalen of iemand lenzen die geschikt zijn voor extended wear deze ook als zodanig te laten dragen. Niet altijd is dit het geval. Gezien het dragen van contactlenzen als extended wear aanzienlijk hoger risico geven op ooginfecties en ontstekingen moet altijd in samenspraak met een specialist worden bepaald of uw ogen hiervoor geschikt zijn. Tevens moet op regelmatige basis een controle plaatsvinden om te bepalen of de omstandigheden nog steeds geschikt zijn om de lenzen als extended wear te kunnen blijven dragen.

Permanent wear betekent hetzelfde als extended wear. Deze termen worden door elkaar gebruikt.

Lenzen die gemaakt zijn voor daily wear mogen nimmer worden gedragen als extended wear. Verkeerd gebruik van de contactlenzen kan tijdelijke of zelfs permanente schade aan de cornea (hoornvlies) veroorzaken. Deze schade kan tevens zorgen voor intolerantie voor het dragen van contactlenzen of zelfs leiden tot het noodzakelijk stoppen van het dragen van contactlenzen in het algemeen.

Meestal wordt het troebel worden van de contactlenzen veroorzaakt door het traanvocht. In de loop van tijd verandert de samenstelling van het traanvocht. Vaak wordt het traanvocht minder vochtig en zit er meer vet en eiwit(strengen) in. Deze combinatie kan zorgen voor vertroebeling van de contactlenzen. 
Als u een alles-in-één lenzenvloeistof gebruikt, adviseren wij u over te stappen op een lenzenvloeistof op basis van waterstofperoxide. Een dergelijke lenzenvloeistof reinigt intensiever en zal zeer waarschijnlijk uw klachten verhelpen.
Indien u reeds een lenzenvloeistof op basis van waterstofperoxide gebruikt, adviseren wij u een oogdruppel te gebruiken die uw traanvocht helpt de verontreiniging te verwerken. 
Als er een cilinder in een contactlens zit, wordt dit een torische of astigmatische contactlens genoemd.​ Deze cilinder wordt in de lens aangebracht als het oog niet geheel rond is en er een sterkteverschil is ontstaan in de horizontale en verticale richting of een verdraaide stand. Deze verdraaiing wordt weergegeven in de asstand (as of ax) van de contactlens.

De apps op zowel Android als IOS (Apple) worden niet meer ondersteund. Deze apps zijn indertijd gemaakt om de site goed toegankelijk te maken op mobiele apparaten. Inmiddels is de website dusdanig gemaakt, dat deze ook op telefoon en tablet goed bruikbaar is.
Om spam en phishing mails uit naam van 123Lens.nl te voorkomen wordt gebruik gemaakt van SPF en DKIM, hierdoor is het mogelijk dat mail geweigerd wordt door de ontvangende mailserver indien de mail wordt doorgestuurd door een andere mailserver. Bv. als de mail -al dan niet automatisch- wordt doorgestuurd naar een andere mailbox. Om dit te voorkomen kun je mail beter 'forwarden' vanuit de mailbox ipv doorsturen met de originele afzender.
Ogenblik geduld aub, bezig met laden pagina