De door u gewenste producten worden in uw winkelmandje verzameld. Nadat u alle gewenste producten heeft verzameld, doorloopt u het bestelproces.
Als
u al een account heeft aangemaakt, kunt u hier inloggen met uw e-mailadres of
uw klantennummer en uw wachtwoord en het verdere bestelproces doorlopen. U kunt hier
ook aangeven waar u uw bestelling wenst af te leveren. Dit adres kan afwijkend
zijn van uw factuuradres. Hierna krijgt u een overzicht te zien van uw
factuuradres, uw afleveradres, uw overzicht van gewenste producten, uw
kortingen en de totaalprijs van uw bestelling inclusief BTW. Om verder
het afrekenen proces af te ronden, dient u hier akkoord te gaan met de algemene
voorwaarden en klikt u op "Volgende".
U
krijgt nu een overzicht met mogelijke betaalmethoden met eventuele bijkomende
kosten/kortingen.
Indien
u een mogelijkheid heeft gekozen, wordt deze methode verder afgehandeld als u
op "Volgende" klikt.
Indien
u de mogelijkheid heeft van "Vooruitbetaling" of "Op
rekening" en deze heeft gekozen is de bestelling nu afgerond en zal z.s.m.
naar u worden verzonden.
Indien u heeft gekozen voor een methode welke verdere actie vereist, zal de procedure hiervan nu starten en daarna de bestelling zijn afgerond.
Heeft u nog geen account aangemaakt, dan kunt u klikken op account aanmaken. U vult dan uw gegevens in en klik op volgende. U kunt hier al uw ingevulde gegevens nog controleren of wijzigen. Zijn de gegevens goed, dan klikt u op verzenden. U ontvangt in uw mailbox een bevestigingsmail met een link die u dient te activeren. Hierna zou u uw bestelling moeten kunnen plaatsen. Mocht dit niet lukken, dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen via info@123lens.nl of via 0182-586601.
Rechts bovenin vindt u de button account , hier kunt u een account aanmaken en u registreren als nieuwe klant.
U vult dan uw gegevens in en klik op volgende. U kunt hier al uw ingevulde gegevens nog controleren of wijzigen. Zijn de gegevens goed, dan klikt u op verzenden. U ontvangt in uw mailbox een bevestigingsmail met een link die u dient te activeren. Hierna zou u uw bestelling moeten kunnen plaatsen. Mocht dit niet lukken, dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen via info@123lens.nl of via 0182-586601.
Wellicht gebruikt u op dit moment Internet Explorer 7 of eerdere versie. Deze wordt niet meer ondersteund. Indien dit het geval is, adviseren wij u om de browser te vernieuwen en voor onze website Firefox of Chrome te gebruiken.
Ook is het mogelijk dat uw computer beperkingen kent die opgelegd zijn in bijv werksfeer middels een proxyserver, firewall of andere middelen. In dat geval adviseren wij u om contact op te nemen met uw netwerkbeheerder.
Indien bovenstaande niet voor u geldt, kunt u ook uw bestelling per email info@123lens.nl aan ons doorgeven.
Wij zullen dan de bestelling voor u invoeren en ontvangt u de bestelling op het door u gewenste afleveradres met een factuur, welke u binnen 14 dagen middels een overboeking moet voldoen.
Deze lenzen zijn namelijk vaak niet uitwisselbaar
in verband met verschillende technieken om een lens in balans te houden.
Hierbij spelen knipperslag, traanvocht en plaats
van de astigmatische afwijking (in of op het oog) een grote rol.
Hierdoor wijkt de sterkte tussen verschillende
merken nogal eens af welke u nodig heeft.
Indien u dus zoekt op sterkte en zo bijvoorbeeld
de voordeligste lens uitkiest, welke u niet eerder heeft gedragen, is de kans
erg groot dat u een lens krijgt die voor u niet het optimale zicht levert. Deze
laatste nacorrectie dient altijd door een specialist gedaan te worden.
Groter wordt het probleem zelfs indien ditzelfde
gedaan wordt met een brilsterkte. Dan gaan nog meer factoren meespelen,
waaronder de afstand tussen het oog en de bril ten opzichte van het oog en de
contactlens. Dit verschil in afstand zorgt wederom voor een verschil in
sterkte.
Bij bestellingen binnen Nederland met een totaal orderbedrag van € 59,- of meer wordt de bestelling gratis thuisbezorgd; wij nemen in dat geval zelf de verzendkosten voor onze rekening. Voor bestellingen met een orderbedrag van minder dan € 59,- rekenen we een bijdrage in de verzendkosten van € 2,99.
Voor verzending buiten Nederland gelden verschillende tarieven per doelbestelling. Wat deze additionele kosten zijn kunt u vinden bij de verzendkosten. Verzending buiten Nederland is altijd per pakketpost.
Wij adviseren u aan om direct bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient u 123 Lens daarvan binnen wettelijke termijn na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven.
Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft de klant in overleg met 123 Lens de keuze de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten, dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.
Correspondentie- en retouradres:
Postbus 447
2800 AK Gouda
email : info@123lens.nl
Herroepingsrechtformulier
Herroepingsrecht
Correspondentie- en retouradres:
Postbus 447
2800 AK Gouda
info@123lens.nl
Het inzetten en uitnemen van contactlenzen kan in het begin best een uitdaging zijn. Echter na korte tijd zal het zeer eenvoudig zijn en kunt u zonder ndenken de lenzen inzetten en uitnemen
Hieronder vindt u instructies om uw lenzen in te zetten:
Haal de lens voorzichtig uit de verpakking
Controleer de lens; zit de lens goed?

Begin altijd met het hetzelfde oog; bij voorkeur uw rechteroog
Om te zien hoe u uw lenzen uit moet nemen kunt u gebruik maken van onze instructies 'Uitnemen van uw contactlenzen'.
Eenvoudig de lens uitnemen door de lens samen te knijpen:
Om te zien hoe u uw lenzen in moet zetten kunt u gebruik maken van onze instructies 'Inzetten van uw contactlenzen'.
Omdat de meeste bestellingen dezelfde radius betreffen voor zowel rechts als links, hebben wij een waarschuwing ingebouwd voor als u twee verschillende radii selecteert. Deze melding is dus alleen bedoeld voor als u één radius nodig heeft en abusievelijk twee verschillende radii heeft geselecteerd.
Indien u inderdaad twee verschillende radii nodig heeft, kunt u deze melding uiteraard negeren. Wel moet u bij het plaatsen van de definitieve bestelling nog een vinkje plaatsen dat u inderdaad twee verschillende radii wenst te bestellen.
Excuses voor eventueel ongemak.
Daily wear contactlenzen zijn ontworpen om dagelijks te worden verwijderd om te worden schoongemaakt en moeten uit het oog worden gehaald voor je gaat slapen of een dutje doet.
Extended wear contactlenzen kunnen tot 7 dagen achtereen gedragen worden voordat ze moeten worden uitgenomen om te reinigen. Extended wear contactlenzen kunnen ook worden voorgeschreven als lenzen met een daily wear draagpatroon. Er zijn vele factoren die van invloed zijn, welke bepalen of iemand lenzen die geschikt zijn voor extended wear deze ook als zodanig te laten dragen. Niet altijd is dit het geval. Gezien het dragen van contactlenzen als extended wear aanzienlijk hoger risico geven op ooginfecties en ontstekingen moet altijd in samenspraak met een specialist worden bepaald of uw ogen hiervoor geschikt zijn. Tevens moet op regelmatige basis een controle plaatsvinden om te bepalen of de omstandigheden nog steeds geschikt zijn om de lenzen als extended wear te kunnen blijven dragen.
Permanent wear betekent hetzelfde als extended wear. Deze termen worden door elkaar gebruikt.
Lenzen die gemaakt zijn voor daily wear mogen nimmer worden gedragen als extended wear. Verkeerd gebruik van de contactlenzen kan tijdelijke of zelfs permanente schade aan de cornea (hoornvlies) veroorzaken. Deze schade kan tevens zorgen voor intolerantie voor het dragen van contactlenzen of zelfs leiden tot het noodzakelijk stoppen van het dragen van contactlenzen in het algemeen.